zondag 25 november 2012

droom opent ogen

Tegen de morgen kreeg ik een droom. Mijn kinderen waren nog klein en voor een van hen hadden we een compleet nieuwe kamer gemaakt. We hadden nergens op bespaard en hadden het helemaal gemaakt zoals we dachten dat hij het graag wilde hebben. Op één van de wanden wilde hij graag iets ophangen, maar dat zou de hele balans storen van de kamer, waar alles zo zorgvuldig en weloverwogen was geplaatst en opgehangen. Zonder er over na te denken was het antwoord dus ‘nee’.

Was het niet vaak zo gegaan? De kinderen waren druk en brachten doorgaans een hoop stress met zich mee. Ze vroegen meer van mij dan ik eigenlijk kon geven. In mijn droom overdacht ik deze dingen.
Waarom zou ik geen gehoor geven aan het verlangen van mijn kind? Het was zo’n eenvoudige vraag, waar ik zo gemakkelijk gehoor aan kon geven. Ik hoefde alleen mijn eigen gedachte daarover aan de kant zetten. Het was uiteindelijk zíjn kamer, een plek waar hij zich prettig en veilig zou moeten voelen en graag tijd zou willen doorbrengen. Waarom mocht het dan niet op zijn eigen manier? Dus, ik ging naar hem toe en vroeg hem wat hij graag aan zijn kamer veranderd wilde hebben.
Er moest iets van hem zelf komen hangen en hij liet het zien. O, was dat het? Tuurlijk lieverd, dat gaan we doen. Help je mee om het zo te maken als jij het graag wilt? O, dat verraste gezicht van hem! Al zou de kamer in mijn ogen ook compleet geruineerd zijn (wat niet zo was) dan had ik het er graag voor over, om die blijheid en dankbaarheid in zijn ogen te zien.

God opende mijn ogen en maakte me duidelijk dat Hij ons ook zo graag de verlangens van ons hart wil geven en dat het Hem ook zo blij maakt als wij het Hem vragen en Hij het ons kan geven.
Ik werd er helemaal blij van. What a glorious day!!!
Mijn kinderen en kleinkinderen ga ik lekker verwennen. Ik ga ze geven waar ze om vragen. Waar was ik nou bang voor? Ze willen niet het onmogelijke van mij vragen. Zij kennen mij immers en ik ken hen. Ze zijn mijn eigen vlees en bloed.
Ik kan het gelijk in praktijk brengen, want ze komen allemaal, mijn kinderen en kleinkinderen. Ik ben namelijk jarig……… J

1 opmerking: